. |
Proceduri |
|
1. |
Informarea cetăţenilor cu privire la serviciile oferite de Primărie |
- Informare directă verbală, prin telefon sau corespondenţă - Punerea la dispoziţie a formularelor pentru fiecare procedură birocratică |
2. |
Asistenţă oferită cetăţenilor pentru rezolvarea problemelor aflate in atribuţiile Primăriei şi Consiliului Local |
- Asistenţă pentru completarea formularelor - Explicarea paşilor pentru rezolvarea problemei - Asigurarea contactelor cu alte servicii - Indrumarea cetăţenilor pe parcursul etapelor birocratice |
3. |
Registratură (inregistrarea, urmărirea şi eliberarea documentelor |
- Informarea privind actele necesare pentru rezolvarea problemei - Verificarea actelor prezentate - Inregistrarea documentelor - Eliberarea bonului de registratură cu specificarea termenului de eliberare a documentului - Urmărirea traiectoriei documentelor - Prevenirea şi raportarea intarzierilor - Colaborarea cu celelalte servicii pentru simplificarea procedurilor birocratice - Eliberarea documentelor şi avizelor |
4. |
Asigurarea accesului liber la informaţia publică (include şi aplicarea Legii 544/2001) |
- Oferirea informaţiilor publice (afişaj) - Primirea şi inregistrarea cererilor de informaţii publice - Urmărirea rezolvării prin colaborare cu celelalte servicii - Elaborarea răspunsului la cereri - Transmiterea răspunsului in termen la solicitant - Prevenirea intarzierii răspunsului prin urmărirea traiectoriei documentelor - Raportarea situaţiei aplicării legii - Asigurarea materialelor pentru informarea publicului: Hotărarile Consiliului Local Lista impozitelor şi taxelor locale Informaţii despre patrimoniul localităţii - Realizarea Raportului anual privind activitatea Primăriei (include date despre starea economică şi socială a comunităţii) |
5. |
Asigurarea transparenţei deciziei locale (52/2003) |
- Informaţii referitoare la activitatea Consiliului Local şi Hotărari ale Consiliului Local - Afişarea proiectelor de hotărari ale Consiliului Local - Afişarea Hotărarilor Consiliului Local după aprobare - Anunţarea datei şi ordinii de zi a şedinţelor Consiliului Local - Anunţarea (afişaj, scrisori, ziar) a temelor de discuţie pentru intalnirile obşteşti - Anunţarea temelor supuse consultării cetăţenilor şi organizarea acţiunilor de consultare (sondaj, intruniri publice) - Organizarea campaniilor publice pe teme propuse de cetăţeni sau de Primărie - Colectarea propunerilor cetăţenilor şi transmiterea lor celui care a iniţiat proiectul de hotărare. |
6. |
Aplicarea legii privind petiţiile (OG 27/2002) şi a legii nr. 233 |
- Primirea şi inregistrarea petiţiilor - Urmărirea rezolvării prin colaborare cu celelalte servicii - Elaborarea răspunsului la petiţii conform atribuţiilor de serviciu - Transmiterea răspunsului in termen, la solicitant - Prevenirea intarzierii răspunsului prin urmărirea traiectoriei documentelor - Raportarea situaţiei aplicării legii |
7. |
Organizarea programului de audienţe a conducerii Primăriei (primar, viceprimari, secretar) |
- Stabilirea orarului audienţelor in colaborare cu conducerea primăriei - Aplicarea procedurii de audienţe - Urmărirea punerii in aplicare a soluţiilor identificate in audienţe prin colaborare cu celelalte servicii - Raportarea rezultatelor audienţelor la conducerea Primăriei şi cetăţeni |
8. |
Realizarea materialelor informative pentru cetăţeni şi derularea campaniei publice |
- Elaborarea materialelor informative - Distribuirea materialelor - Planificarea şi derularea campaniilor publice - Colaborarea cu structurile asociative ale cetăţenilor pentru derularea campaniilor publice |